Vand er afgørende for vores krop og sundhed, og der er mange andre grund til, at du skal drikke nok vand. Men spørgsmålet er så nu, hvor meget vand du skal drikke om dagen?

Du skal sørge for  at drikke 2-3 liter vand om dagen for at sikre, at din krop er hydreret hele dagen.

Når du er dehydreret, kan du risikere at få hovedpine, manglende energi og det kan også påvirke dit tarmsystem. Men når du drikker nok, flyder det hele bedre i din krop. Du kan mærke det på din energi, dit fordøjelsessystem og det kan ses på din hud.

Huden bliver mere blød og får mere farve, når dit system har nok af væske at arbejde med.

Vand er ikke det eneste element, der kan hjælpe dig til at være hydreret, men det er

vigtigt at drikke nok vand  i løbet af dagen, så din krop får den nødvendige væske arbejde med.

Husk at spise mere frugt & grønt. Især vandholdig frugt & grønt kan bidrage positivt til hydreringsprocessen i din krop.

Motion er godt for helbred og velbefindende. I forhold til at blive ordentlig hydreret er motion faktisk også et afgørende element. For at kunne opnå en god hydrering i kroppen har man brug for en god cirkulation i kroppen. Motion  er derfor perfekt til at understøtte dette, da bevægelse øger cirkulationen og virkelig kan forbedre dit overordnede væskeniveau og faktisk kan hjælpe med at cirkulere og få flere næringsstoffer rundt i dine celler

Der er overordnet tre ting du skal huske på for at holde dig hydreret hver dag.

1.   Husk at drikke 2-3 liter vand om dagen

2.  Husk at spise mere frugt & grønt

3.  Husk at motionere

 Hvis du husker disse tre ting, bliver du godt hydreret, og det vand, du bruger, vil også blive korrekt afbalanceret i dit system.